کلاسهای مختلف اکسی چه تفاوتی دارند؟
اکسیها در بازی به ۹ کلاس مختلف تقسیم میشن که هر یک از این کلاسها ویژگیهای خاص خودشون رو دارن. در ادامه این ویژگیها رو بررسی میکنیم و با انواع اکسیها آشنا میشیم.
معرفی ۹ کلاس اکسی
- Aquatic (آبزی)
- Beast (هیولا)
- Bird (پرنده)
- Bug (حشره)
- Dawn (سپیدهدم، سحرگاه)
- Dusk (غروب، گرگ و میش)
- Mech (مکانیک)
- Plant (گیاه)
- Reptile (خزنده)
همه کلاسهای اکسی به غیر از ۳ کلاس Dawn, Dusk, Mech دارای اعضای بدن مخصوص به خود هستن که این اعضا قابلیتهای مختلفی در بازی به شما میده. این ۳ کلاس خاص که اعضای بدن اختصاصی برای خود ندارن، از کارتهای بازی هم برخوردار نمیشن. در مقاله بررسی کلاسهای خاص اکسی میتونید بیشتر درباره این ۳ کلاس مطالعه کنین.
چگونه از کلاسهای مختلف اکسی در نبردهایمان سود ببریم؟
کلاس هر اکسی در نبرد حائز اهمیته، چرا که هر کلاس نسبت به کلاس دیگه برتری و ضعف داره. اکسیها نسبت به این برتریها و ضعفها به ۳ گروه مختلف تقسیم میشن. اکسیای که نسبت به اکسی دیگه برتری کلاسی داشته باشه تو حمله به اون ۱۵٪ دمیج بیشتری وارد میکنه. و همچنین در مقابله با حملهٔ اون ۱۵٪ دمیج کمتری دریافت میکنه.
در تصویر زیر میتونید برتریهای گروههای مختلف رو نسبت به هم ببینید.
یک برتری دیگه که شما میتونید از اون بهره ببرید، استفاده از کارت اعضای بدن همون کلاسه. برای مثال اگه اکسی شما از نژاد Plant باشه و شما یک کارت از اعضای بدن Plant رو با اون اکسی بازی کنید، این کارت شما شامل ۱۰٪ دمیج بیشتر میشه.
نکته مهم قابل توجه دیگه اینه که دو برتری بالا در صورت وقوع با هم جمع میشن. برای مثال یک اکسی Aqua با استفاده از یک کارت Aqua اگه به یک اکسی Beast حمله کنه، ۲۵٪ دمیج بیشتری وارد میکنه.
Stats (مشخصهها)
هر اکسی ۴ مشخصه متفاوت داره:
- Health (سلامت) : مقدار جون اکسی شما به این مولفه بستگی داره.
- Speed (سرعت) : ترتیب حملات رو تحت تاثیر قرار میده. همچنین اکسی با سرعت بالاتر شانس دریافت حملات خطرناک (critical strikes) رو کاهش میده.
- Morale (روحیه) : باعث افزایش شانس حمله خطرناک میشه. همچنین شانس ورود به آخرین شانس (Last stand) رو افزایش میده و تعداد آن رو هم میتونه بیشتر کنه.
- Skill (مهارت) : باعث میشه وقتی که از چند کارت یک اکسی استفاده میکنید (کمبو) ، دمیج بیشتری وارد کنید.
زمانی که سرعت دو اکسی برابر باشن به اینجوری نوبت حملات مرتب میشه: جون کمتر > مهارت بیشتر > روحیه بیشتر > آیدی اکسی کمتر
این یعنی در شرایط برابر اکسی قدیمیتر که دارای آیدی کوچکتریه زودتر حمله میکنه.
دمیج Skill چگونه محاسبه میشه؟
دمیج مولفه Skill با ضرب کردن دمیج کارت در مقدار Skill و تقسیم حاصل بر ۵۰۰ محاسبه میشه.
Final Damage = [ (Card attack) × skill ] ÷ 500
مقدار اولیه Stats هر اکسی
در تصویر زیر میتوانید مقدار اولیه مشخصههایی که در بالا تعریف کردیم رو ببینید.
کارتها چه تاثیری روی مشخصه اکسی دارن؟
هر کارت به نوعی یک عضو از بدن هر اکسی محسوب میشه. در نتیجه هر کارت متعلق به یک کلاس اکسیه. هر کارت نسبت به کلاسی که بهش تعلق داره مشخصههای منحصر به اون کلاس رو به اکسی شما اضافه میکنه. برای مثال اگه اکسی شما یک کارت از کلاس آکوا داشته باشه، ۳ عدد به Speed و ۱ عدد به HP اکسیتون اضافه میکنه. کارتهای بقیه کلاسها به صورت زیر به مشخصههای اکسی اضافه میکنن.
- Aquatic: +3 Speed, +1 HP
- Beast: +3 Morale, +1 Speed
- Bird: +3 Speed, +1 Morale
- Bug: +3 Morale, +1 HP
- Plant: +3 HP, +1 Morale
- Reptile, +3 HP, +1 Speed
اکسی Pure یا اصیل چیست؟
اگر یک اکسی دارای ۶ عضو بدن از کلاس خودش باشه، یا به عبارتی کلاسهای همهی اعضای بدن اکسی با کلاس اکسی یکی باشه، به اون اکسی Pure یا اصیل میگن.
شما در مارکت میتونید مقدار اصالت یک اکسی رو مشخص و مشاهده کنید. این ویژگی بین ۱ تا ۶ دسته بندی میشه. عدد ۱ یعنی فقط یک عضو بدن از کلاس اکسیست و عدد ۶ یعنی تمام اعضای بدن از کلاس اکسی هستن.