اکسیاینفینیتی: دمیج و شیلد
گاهی اوقات در نگاه اول نبردهای Axie معمولی به نظر میرسه، اما چیزهای خیلی بیشتری در جریانه. بعد از اینکه اولین نبرد دو نفره خودتون رو انجام بدین، شروع میکنید به فکر کردن که چجوری میتونید دمیج بیشتری بزنید و تانکتون رو برای چند دور دیگه هم زنده نگه دارین.
محاسبه مقدار دمیج
چند متغیر وجود داره که بر میزان آسیبی که Axieهای شما در هر حمله وارد میکنن تأثیر میذاره:
- سنگ، کاغذ، قیچی / مزایای کلاس
- حملات کمبو
- کلاس Axie و کارت همون کلاس
- حملات Critical
- Axie هدف سپر داره؟ اگه داره، چقدر؟
سنگ، کاغذ، قیچی / مزایای کلاس
مزایای کلاسهای Axie بر اساس بازی قدیمی سنگ، کاغذ، قیچیه. هر کلاس در Axie Infinity به ۳ کلاس دیگه 15% دمیج بیشتری وارد میکنه و ۳ کلاس دیگه هم به اون دمیج بیشتری وارد میکنن.
مهم ترین چیزی که باید بهش توجه کنید اینه که این برتری بر اساس کلاس عضوی که حمله میکنه و کلاس Axie حریفه. کلاس Axie که حمله میکنه نقشی نداره، اما در بخشهای بعدی تأثیرات خودش رو خواهد داشت.
همچنین توجه کنید که این تاثیر میتونه به هر دو صورت کار کنه. نمونه های زیر رو ببینید.
- کارت Beast (Imp، Nutcracker، Hero) که به Axie با بدن Plant حمله میکنه.
- کارت Aquatic (Teal Shell، Shoal Star، Koi) که به Axie با بدن Plant حمله میکنه.
- کارت حمله Bird (Kestrel، Little Owl، Pigeon Post) که به یک Axie با بدن Aquatic حمله میکنه.
حملات کمبو
حملات کمبو زمانی هستن که یک Axie با دو یا چند کارت دیگه تو یه دور حمله کنه. کمبوها بر اساس مهارت Axie که حمله میکنه، به دمیج اضافه میکنن. هر چی مهارت بالاتر باشه، دمیج بیشتره.
فرمول محاسبه مقدار درصدی که به دمیج کمبو اضافه میشه:
برای مثال اگه یه Axie با کلاس Aquatic با مهارت (Skill) ۳۵ دوتا کارت، یکی با دمیج ۱۰۰ و یکی با دمیج ۱۲۰ رو باهم کمبو کنه، هر کارت به مقدار ۶.۷۵ درصد که از فرمول بالا حساب کردیم، بیشتر دمیج وارد میکنن. در نتیجه کارت اولی ۱۰۶.۷۵ دمیج و دومی ۱۲۸.۱ دمیج وارد میکنه.
یادتون باشه که اگه کارتهای بیشتری بازی کنین درصدی که به دمیج اضافه میشه تغییر نمیکنه. این درصد فقط به مقدار Skill بستگی داره که برای هر Axie ثابته.
کلاس Axie و کارت همون کلاس
متغیر دیگه که تو محاسبه دمیج تاثیر داره اینه که آیا Axie مهاجم از کارتی استفاده میکنه که کلاس کارت با کلاس بدنش یکیه یا نه. به عنوان مثال یک Axie با کلاس Beast که با کارت Imp یا Goda حمله کنه میتونه از این به سود خودش استفاده کنه.
حملاتی که این ویژگی رو دارن مقدار ۱۰ درصد دمیج بیشتری وارد میکنن.
حملات Critical
حملات Critical که تاثیر خیلی زیادی روی مقدار دمیج شما میذارن نسبت به بقیه عوامل بیشتر به شانس بستگی دارن. مقدار شانس هم به Morale اون Axie که باهاش حمله میکنین بستگی داره. هرچی Morale بالاتری داشته باشین احتمال حمله Critical بیشتری هم دارین.
درصد مقدار دمیج بیشتری که حملات Critical وارد میکنن از فرمول زیر بدست میاد:
مثلا اگه یک Axie با (Morale) 60 یک کارت با دمیج ۱۲۰ بازی کنه و شامل حمله Critical بشه، تقریبا مقدار ۸۳ درصد دمیج بیشتری وارد میکنه که میشه حدود ۲۲۰ تا دمیج!
Axie هدف سپر داره؟ اگه داره، چقدر؟
آخرین قطعه از پازل اینه که آیا Axie حریف سپر داره یا نه؟ اگر نداشته باشه، هر حمله HP حریف رو کم میکنه.
اگه Axie سپر داشته باشه، Axie مهاجم اول باید سپر رو از بین ببره تا بعدش بتونه HP حریف رو کم کنه. چند تا کارت وجود دارن که میتونن سپر رو برای حمله نادیده بگیرن که تو آموزشهای حرفهای تر کارتها براتون گذاشتیم.
مثلا اگه Axie هدفتون ۸۰ تا شیلد (سپر) داشته باشه و شما با کارتی که ۱۰۰ تا دمیج داره حمله کنین، اول ۸۰ تا سپر رو از بین میبرین و بعدش ۲۰ تا از HP حریف کم میکنین.
محاسبه سپر
دو حالت مختلف وجود داره که میتونه سپرهای اضافه برای Axie مدافع اعمال کنه:
- کلاس Axie با کلاس کارت یکی باشه
- بونوس حمله زنجیرهای
کلاس Axie با کلاس کارت یکی باشه
به ازای هر کارت سپر دار که کلاسش با کلاس Axie یکی باشه، 10% سپر بیشتر دریافت میکنین.
مثلا اگه شما یه Axie با کلاس Plant رو باهاش یک کارت Pumkin که از کلاس Plant هست رو بازی کنین، ۱۰٪ به سپری که قراره دریافت کنید اضافه میشه.
بونوس حمله زنجیرهای
حمله زنجیری یعنی زمانی که از یک کلاس چند کارت رو پشت هم توسط چند Axie بازی کنید. کلاس خود Axieها برای حمله زنجیرهای مهم نیست.